Čo sú to digitálne produkty?
Digitálny produkt je obsah, služba či funkcionalita:
– Nemá fyzickú podobu.
– Je vo virtuálnej podobe.
– Mal by poskytnúť hodnotu.
– Vytvoríš ho raz.
– Predať môžeš aj 1000 krát.
– Výhody sú:
– Digitálny produkt je čokoľvek, čo nevzniká fyzicky, ale v digitálnom priestore. Nie je hmotný.
– Mal by poskytnúť hodnotu – riešenie problému, pomoc, uľahčenie, návod.
– Má nízke náklady, väčšinou tvoj čas a predať ho môžeš so 100% ziskom aj 1000x.
– Žiadny sklad či riešenie reklamácií.

Chceš si zabezpečiť pasívny príjem?
Väčšina z nás to pozná. Denne chodíš do práce, ktorá ťa nebaví.
Si frustrovaný z jednotvárneho života. Chcel by si mať viacej peňazí, chceš cestovať, mať lepšiu finančnú slobodu.
Chýba ti uznanie v práci, či z okolia.
Chceš viac času na rodinu, či partnera/ku.
S týmto všetkým ti môže pomôcť vybudovanie si pasívneho príjmu pomocou predaja digitálnych produktov. Takýchto produktov môžeš predávať koľko len chceš. Nájdi si svoju cieľovú skupinu, vytvor obsah/produkt a začni ho predávať.
Čítaj ďalej aby si sa dozvedel viac!


Aké digitálne produkty môžem vytvoriť?
- Digitálnych produktov je mnoho, stačí si vybrať.
- Zamysli sa čo vieš a ovládaš. Nájdi si tému ktorá súvisí s tvojou prácou, koníčkami, skúsenosťami.
- Zamysli sa nad tým, komu budeš pomáhať. teda nad tvojou cieľovou skupinou.
- NEZABUDNI: tvoj produkt by mal priniesť zákazníkovi hodnotu. Riešiť nejaký problém, uľahčenie, či splniť túžbu.
- Príklady:
– Kalendáre – obsahové, lunárne, …
– Fitness jedálničky, plánovač cvičení,…
– Checklisty, zoznamy (na balenie,…)
– E-booky, pracovné zošity
– Instagram Posty, reklamy, banery
– Priania, pozvánky, pohľadnice
– Kartičky pre deti, na výučbu jazykov
Pre koho digitálne produkty tvoriť?
- Zamysli sa nad tým, komu budeš pomáhať. Teda nad tvojou cieľovou skupinou.
- NEZABUDNI: tvoj produkt by mal priniesť zákazníkovi hodnotu. Riešiť nejaký problém, uľahčenie, či splniť túžbu.
- Na začiatok si vyber užšiu skupinu a postupne produkty pridávaj a rozširuj.
- Ak nevieš kde začať, opýtaj sa AI
Tvoriť môžeš pre ľudí, ktorí:
– sa chcú niečo naučiť alebo zabaviť
– si chcú usporiadať čas
– chcú cvičiť, či schudnúť
– sa chystajú na dovolenku, či cestu
– sa chcú v niečom zlepšiť
– chcú pekné posty na sociálne siete


Ako digitálny produkt vytvorím?
- Nie si grafik, nemáš skúsenosti
- a nie si IT špecialista? Nevadí.
- Nauč sa pracovať s CANVOU!
- Je to jednoduchý ale intuitívny nástroj na prácu s grafikou
- CANVA je plná inšpirácie a už hotových šablón
– V CANVE vytvoríš produkt za pár hodín.
– Neboj sa opýtať umelej inteligencie, napr. ChatGPT
– Vieš použiť nástroje, ktoré sú zadarmo.
– Tvorba produktu ťa bude stáť len tvoj čas.
– Digitálne produkty môžeš aj kúpiť a ďalej predávať.
– Inšpiruj sa aj u iných tvorcov a predajcov
Musím digitálne produkty sám vytvoriť?
- Produkt nemusíš vytvárať sám. Vieš ho kúpiť a predať ďalej. Existujú rôzne licencie.
- PLR – Private Label Rights – hotový produkt uprav, alebo aj nie. A môžeš predávať. Akoby ste ich vytvorili sami.
- MRR – Master Resell Rights – hotový produkt môžeš predávať aj ďalej, ale nemôžeš ho upravovať.
Kúpiš hotový produkt a predáš ho ďalej. Daj si ale POZOR na licenciu!


Ako digitálne produkty predám?
- Vlastná web stránka
- Predajné portály ako Etsy, Gumroad, FAPI, Flixy, Stan Store, Udemy, Fiverr, ….
- Odporúčam kombináciu niektorého portálu a neskôr aj vlastný web
Web stránka – vlastný dizajn a pravidlá, žiadna konkurencia, priama komunikácia so zákazníkom
Nevýhody: vyššie vstupné náklady, nutné nastavenie procesov, dlhšie trvanie, nutné SEO
Predajný portál – rýchle založenie, ihneď funkčný proces predaja a platby, vyššia návštevnosť
Nevýhody: poplatky z predaja, vysoká konkurencia, pravidlá, nízky dosah na dizajn
Ako sa dá zviditeľniť?
- Sociálne siete – Instagram, Facebook, Tik-Tok, Pinterest
- Email marketing – zbieranie kontaktov
- SEO – optimalizácia web stránok
Sociálne siete – vyber si niektorú hlavnú. Nauč sa s ňou pracovať a umiestňovať reklamy – Meta Manager.
Email – ponúkni obsah zadarmo za poskytnutie emailu. Emailom môžeš posielať reklamy, novinky, …
SEO na web stránke – optimalizuj svoju web stránku, aby ťa vyhľadávače našli.


Automatizácia = Šetrenie času
- Sociálne siete – ManyChat
- Email marketing – posielanie kampaní – EcoMail, MailChimp,…
Ak máš produkt vytvorený, nastav si automatizáciu
Sociálne siete – automatické odpovede na komenty a posielanie liniek na produkty zadarmo
Email – Zozbieraným kontaktom posielaj pravidelne upozornenia na nové produkty. Pokiaľ nenakúpili, pošli pripomienku.
Zrátaj si to! Príklady a čísla.
Koľko si viem zarobiť?
- To ti nikto negarantuje, ale ak predáš e-book za 10€ mesačne 20 ľudom, tak máš 200€.
- Predáš plánovač denného režimu za 5€ mesačne 30 ľuďom = 150€
- Spolu to máš za mesiac už 350€
Znie to dobre však? Ideálne na pasívny príjem

